ГОЛОВНІ СВІТОВІ МУЗЕЙНІ БЛОКБАСТЕРИ-2014
Топ-10 найбільш відвідуваних тематичних виставок світу за версією газети The Art Newspaper
Найбільш відвідуваною серед експозицій, присвячених одній темі, торік стала Медіаарт-виставка «Імператор Цяньлун CHAO (Creativity. Heritage. Art. Odissey)» у Національному музеї імператорського палацу тайванської столиці Тайбей. За півроку (виставка, відкрита 8 жовтня 2013, працювала до 14 березня 2014) її відвідало 1 699 499 глядачів за середньої прохідності 10 622 глядача на день.
На друге місце у світі вийшла спеціальна безкоштовна виставка у Культурному центрі Банку Бразилії у Ріо-де-Жанейро. Твори з колекції Музею Людвіга тут подивилося 530 088 відвідувачів за середньої відвідуваності 8 120 глядачів на день. Виставка працювала з 13 травня по 21 липня 2014 року.
Почесне третє місце у рейтингу The Art Newspaper посів австралійський музейний блокбастер «Мельбурн зараз» у Національній галереї Вікторії. Його показували з 22 листопада 2013 року по 13 березня 2014 з середньою відвідуваністю 6 224 людини на день. Усього на обличчя та образи сучасного Мельбурна прийшов подивитися 753 071 глядач.
На четверте місце вийшла виставка, також підготовлена Культурним центром Банку Бразилії. «Серрадо. Вікно на планету» тривала з вересня 2013-го по жовтень 2014-го за щоденної відвідуваності 5 295 чоловік. Експозицію подивилося 205 040 відвідувачів.
Сенсаційною виставкою виявилася добірка артефактів, присвячених темі чоловічої голизни, і зайняла п'яте місце у цьому рейтингу. Спочатку вона нашуміла у віденському Музеї Леопольда 2012-го, минулого сезону переїхала до паризького Музею Орсе. У Відні показ привернув увагу 1 318 відвідувачів на день (155 000 усього), але у більшому музеї в Парижі кількість відвідувачів експозиції під назвою «Чоловіче/чоловіче. Оголений чоловік в мистецтві» збільшилася втричі (предмети з колекції самого Орсе було доповнено роботами з інших французьких музеїв) до 4 769 осіб на день (408 747 відвідувачів всього).
На шостому місці важлива нью-йоркська виставка «Ілеана Соннабенд. Посол модернізму» в Музеї сучасного мистецтва (MoMA). Цей проект - рідкісний випадок експозиції, присвяченої видатному галеристу - легендарній дружині Лео Кастеллі, що активно впливала на світ мистецтва та зібрала власну неабияку колекцію. За середньостатистичної відвідуваності 4 592 людини на день виставку з 21 грудня 2013 року по 21 квітня 2014 встигло подивитися 555 611 глядачів.
На сьоме місце за відвідуваністю вийшла експозиція старих майстрів з цюріхського Кунстхаус, показана в Національному художньому центрі Токіо з вересня по грудень 2014 року. Її подивилося 30 008 жителів і гостей японської столиці за середньої відвідуваності 4 143 глядача на день.
Колекції Музею Орсе поставили ще один рекорд - цього разу у Національному музеї Кореї. Широка ретроспектива «Після імпресіонізму. Шедеври з Музею Орсе », що зайняла восьме місце, дозволила щодня продавати 3643 квитка. Усього виставку в Сеулі подивилося 378 381 осіб.
На дев'ятому місці чергова бразильська виставка, «що піднімає провокативні запитання» на матеріалі сучасного мистецтва. Цього разу Культурний центр Банку Бразилії відзначився в Сан-Паулу експозицією реді-мейд під назвою «Цикл використання. Створюючи з того, що є». Провокації бразильських кураторів, які збирали експонати актуальних художників по всьому світу від Ізраїлю до Бангладеш, щодня споглядали 3432 людини. Усього цей «цикл» подивилося 191 204 глядача.
Cмітсонівський музей американського мистецтва (SAAM) і галерея Ренвік у Вашингтоні з лютого по серпень 2014 показували колекцію Фонду Сари Робі під назвою «Сучасний американський реалізм», зібравши при цьому 573 622 відвідувача. Кожного дня на автентичне американське мистецтво у середньому приходило подивитися 3 355 осіб.
Джерело: https://theartnewspaper.ru/